Doordroomde missie en visie

De zon gaat langzaamaan plaats geven aan de regen. De tomaatjes moeten hoognodig geplukt worden. Het gedroogde hout ligt klaar voor de winter. En de eerste zorgverzekeraars maken hun zorginkoopbeleid kenbaar. 

 

Toch maar weer braaf lezen die voorwaarden, er zullen vast weer wijzigingen zijn waar we bij voorbaat al tegenop zien. En tekenen doen we toch uiteindelijk wel...

 

Ik ga u hier geen opsomming geven wat er komend jaar wijzigt. Wel is dit aanleiding om eens weg te dromen naar waar u de toekomst van de praktijk ziet. Waar staan we volgend jaar? Wat zijn onze plannen? Hoe gaan we dit vorm geven? Wie gaat dit doen? 

Veel van deze vragen worden natuurlijk in het meerjarenbeleidsplan behandeld. Kritisch hiernaar kijken kan echter geen kwaad. Onze ideeën en gevoelens hierbij kunnen nogal eens veranderen. Goed is om daarom bij de missie en visie te beginnen. 

 

Missie en visie. Klinkt kort en krachtig. En toch zo moeilijk op papier te zetten. Hoeveel opleidingen, cursussen, bijscholingen je ook doet, iedereen heeft hier weer eigen ideeën over. En dan nog niet te spreken over de 951.000 hits die google geeft. 

 

Ik wil u graag één van de betere tomaatjes laten plukken.  Genaamd Simon Sinek, motivational speaker en auteur. Uiteraard zijn er bloggers die hem bekritiseren maar ik ben van mening dat hij wel degelijk een goed punt heeft waarom bepaalde bedrijven succesvol zijn en waarom niet. 

 

Onderstaande video geeft een interessante kijk op 'missie en visie'. Ga er even voor zitten, laat u verassen en wellicht passen die voorwaarden toch in uw toekomst. 

 

 

 

Commentaar schrijven

Commentaren: 0